My 1st Asset after Diploma

 


Cerita semasa mengambil lesen:
 
Pada suatu petang , di rumah sewa, di Lendu, Alor Gajah.
Aku menelefon abahku .. 
Kringg.. Kringg.. Kringg...
 
 
Aku: Abah nak kereta lah.
Abah: Lulus JPJ dulu, nanti abah belikan kereta 
Aku: Yeaayyhhhh!! Betul ker nie abah ??
Abah: Betul lah. Kereta apa kau nak?
Aku: Nak kereta Proton Persona lah.
Abah: Persona ? Tak lawa lah Persona.
Aku: Alaa.. Adik minat kereta tue :'(
Abah: Ermm. Baiklah, boleh jer.
 
 
Syukur Alhamdulillah. 
Selepas sahaja lulus JPJ, rasa gembira sangat sangat kerana lepas dekat 'bukit'
Time dekat 'bukit' tue, boleh pulak kereta termati enjin. 
Nasib baiklah dapat control time tueh. Kalau tak, confirm terundur kereta tue :')
 
Nak pendekkan cerita, selesai sahaja pengajian diplomaku. Aku pun pulang ke kampung halaman.
Hehe. Dah dok bodek2 dah dengan abah time tue.
Alhamdulillah. Tak lama tue abah ajak pergi Perodua.
Kebetulan time tue Perodua buat student packages.
So aku interesting !
MulaII tue pening jugak lah, tak tahu mana satu nak pilih
Samada kereta Viva or Myvi?
 Kejap nak Myvi SE
Kejap nak Viva Elite
 
LastII try buat loan untuk kereta Myvi SE dahulu
Sekali lagi Alhamdulillah loan kereta tersebut telah pun diluluskan oleh pihak Ambank.
Gembira tak terkata time tue
Nak melonjak pun ada. Hehehee.
 
Dan semalam aku telah menandatangani beberapa dokumen 
InsyaAllah minggu depan kereta keluar.
Syukur....
 
 
*dapat jer kereta, aku terus nak cari kerja. Yeaayyhhh!!
 
 
 
 
Ermmm. Inilah dia assetku tidak lama lagi. Aku telah memilih warna putih. Nampak suci gituuu..
 





No comments: